02 آبان 1402
همکاری «صلیب سرخ» و «اوبر» در تحویل لباس­‌های دست­‌دوم به نیازمندان در استرالیا
صلیب سرخ استرالیا با «اوبر» (شرکت تاکسیرانی اینترنتی) همکاری می­‎کند تا مردم بتوانند لباس‌های دست‌دوم خود را بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند، به تاکسی‌های اینترنتی تحویل دهند و لباس‌ها توسط این تاکسی‌‌ها به مراکز صلیب سرخ تحویل داده شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، فرهنگ استفاده از لباس­‌های دست‌دوم در بسیاری از کشورها امری رایج و عادی است و مردمی که توانایی خرید لباس­‌های نو و دست اول را ندارند، با هزینه کمتر و بدون نگرانی از قضاوت‌شدن توسط دیگران، لباس­‌های دست‌دوم را خریداری و استفاده می‌­کنند. هزینه­‌های بالای پوشاک برای بخشی از مردم در استرالیا، خرید پوشاک برای برخی را سخت و دشوار کرده است، بنابراین برخی از آنان به خرید و استفاده لباس­‌های دست‌دوم روی آورده­‌اند. 

کمدهایی پر از لباس استفاده‌نشده

 گزارش Cost of Giving نشان می‌دهد استرالیایی‌ها لباس­‌هایی مجموعاً به ارزش 18.5 میلیارد دلار دارند که هیچ­وقت استفاده نمی­‌کنند و اکثر مردم لباس‌های استفاده‎نشده، مجموعاً به ارزش ۹۵۲ دلار در کمد لباس‌های خود دارند. این گزارش که توسط اوبر و صلیب سرخ استرالیا تهیه شده است نشان می­‌دهد افزایش هزینه­‌های زندگی بر توانایی برخی استرالیایی­‌ها برای خرید مجدد لباس تأثیر می‌گذارد.

 همچنین این گزارش می­‌گوید تقریبا نیمی از استرالیایی‌هایی که با آن‌ها مصاحبه شده است، گفته­‌اند می‌خواهند بیشتر به امور خیریه کمک کنند، اما محدودیت‌های مالی و دردسرهای توزیع اقلام میان نیازمندان، مانع آن­‌ها می­‌شود. 

تاکسی‌های آنلاین 3400 بسته لباس تحویل مردم دادند

 اکنون، صلیب سرخ استرالیا با «اوبر» (شرکت تاکسیرانی اینترنتی) همکاری می­‎کند تا مردم بتوانند لباس‌های دست‌دوم خود را بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند، به تاکسی اینترنتی تحویل دهند و لباس‌ها توسط این تاکسی‌‌ها به صلیب سرخ تحویل داده شود. شرکت اوبر هم­‌اکنون تحویل رایگان بسته­‌ها را به مراکز صلیب سرخ در شهرهای آدلاید، بریزبن، ملبورن، پرث و سیدنی ارائه می­‌دهد.

حاصل همکاری صلیب سرخ استرالیا و شرکت اوبر در سال گذشته تحویل 3400 بسته حاوی لباس به نیازمندان بوده است. 

امکان بومی‌سازی توزیع اقلام مازاد با تاکسی‌های آنلاین

 ایدۀ همکاری صلیب سرخ با شرکت اوبر در استرالیا می­‌تواند الهام­‌بخش همکاری شرکت­‌هایی چون اسنپ و تپسی با هلال احمر ایران یا مراکز خیریه باشد تا به­‌صورت رایگان لوازم اضافی اما قابل­‌ استفاده را به مردم نیازمند برسانند. این اقدام می­‌تواند کسانی را که قصد کمک دارند اما به دلیل کمبود وقت یا هزینه، قادر به کمک نیستند تشویق به کمک کند و در عین­ حال با روشی آبرومند و برنامه‌ریزی‌‌‌شده اقلام کمکی را به نیازمندان آن برساند.

منبع: 9news     

گزارش از دکتر مینا خاکی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...