غذا دادن به حیوانات خیابانی؛ مهربانی یا تشدید یک بحران زیستمحیطی؟
غذا دادن به سگها و گربههای خیابانی از نگاه بسیاری از شهروندان اقدامی انسانی است، اما آیا این رفتار در بلندمدت به نفع حیوانات و محیط زیست تمام میشود؟ پوریا قلیچخانی، کارشناس ارشد تنوع زیستی، در گفتوگو با ما از پیامدهای اکولوژیک افزایش جمعیت حیوانات آزادگرد، تهدیدهای آنها برای حیاتوحش و راهکارهای علمی مدیریت این معضل سخن میگوید.