صفحه درخواستی شما موجود نمی باشد

برچسب - «نیکوکاری در صحیفه سجادیه»
در گفت‌وگوی پژوهشگر صحیفه سجادیه با خیر ایران بیان شد؛

امام سجاد (ع) می‌فرمود خدایا! هم‌نشینی با نیازمندان را نصیب من کن!

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اعوانی پژوهشگر صحیفه سجادیه در گفت‌وگو با خیر ایران، مصادیق مختلفی از نیکوکاری در این کتاب را تشریح کرد و گفت: در فقره‌‎ای از دعای سی‌ام صحیفه آمده است: «اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ صُحْبَةَ الْفُقَرَاء»؛ خدایا همنشینی با فقرا را محبوب من قرار بده. امام معتقد بودند این همنشینی با فقرا، به دین ایشان سود می‌رساند. ایشان همچنین می‌فرمودند: خدایا! به تو پناه می‌بریم از اینکه بخواهیم افراد نیازمند را خوار بشماریم یا تحقیر کنیم.
کد خبر: ۳۷۳۹    تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۳۰

درآمدی بر جلوه‌های نیکوکاری در صحیفه سجادیه

صحیفه سجادیه مملو از جلوه‌های اجتماعی، خیرخواهانه و نیکوکارانه است که  تاکنون کمتر به آن توجه شده؛ برای نمونه، در فقره چهارم از دعای سی‌ام،  امام سجاد (ع) از خداوند می‌خواهند تا همنشینی با فقیران را برایشان محبوب  گرداند و همچنین در این همنشینی، خداوند به ایشان صبر عنایت فرماید تا در  بهترین شکل انجام شود.
کد خبر: ۲۲۵۷    تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۴