چهارشنبهسوری امسال را در خانههایمان جشن بگیریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه از مردم درخواست کرد تا جشن چهارشنبهسوری امسال را در خانههایشان و با روشن کردن شمعی و خواندن شعری از حافظ یا فردوسی برگزار کنند. در این بیانیه آمده است:
چهارشنبهسوری امسال و حتی نوروز امسال غمناک است و حال دلمان بهمانند سالهای پیش نیست.
ایرانیان در حال دفاع ملی و میهنی تمام عیار هستند.
امسال نیز به رسم هزارهها، چهارشنبه آخر سال را همانند دیگر جشنها و اعیاد باستانی، ملی و مذهبی گرامی خواهیم داشت اما درمییابیم که شرایط کنونی کشور، شرایط چند وجهی و سختِ کشوری در حال جنگ است.
این روزها صدای انفجار موشکها و بمبارانها و همچنین غرش پدافندهای دفاعی، روان مردم سرزمینمان به ویژه «کودکان» را بسیار متاثر ساخته است.
در چنین شرایطی، خوشاحوالی است اگر چهارشنبهسوری امسال را با ماندن در خانه در کنار خانواده، افروختن شمع و خواندن دیوان حافظ یا شاهنامه فردوسی نیکو داریم و یاد درگذشتگان میهن را نیز بزرگ انگاریم.
اینگونه است که نه تنها از خطرات از بین برنده سلامتی، زخمی شدن و درگذشت کودکان و نوجوانان که هر ساله بر اثر آتش بازیهای غیر استاندارد و مواد آتشزا در این روز رخ میدهد میکاهیم، بلکه با تمام وجود درک میکنیم:
«امسال یک صدای انفجار کمتر در گوش هر کودک، یک اضطراب کمتر است که برای حفظ سلامت روان کودک ایران غنیمتی بزرگ است»