بیانیه دوم تشکلهای مردمنهاد ایران با بیش از ۱۳۴۵ امضاء به سازمان ملل متحد ارسال شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، اشکان تقیپور؛ مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه اعلام کرد: پس از تهیه و ارسال بیانیه اول در محکومیت حمله به مدرسه میناب که با همت شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه و با شاخصهای حقوق بینالملل تنظیم شد، بیانیه دوم نیز تهیه و با امضای بیش از ۱۳۴۵ موسسه خیریه، سازمان مردمنهاد و تشکل اجتماعی غیر دولتی کشورمان به سازمان ملل متحد ارسال شد.
وی افزود: در پی تداوم تجاوز دشمن به خاک کشورمان، بیانیه دوم خود را در راستای محکومیت حمله به مراکز درمانی، حمایتی، آموزشی و اماکن غیر نظامی دیگر و همچنین شهادت مادران و کودکان، نوجوانان و جوانان، زنان و مردان غیر نظامی تنظیم کردیم.
این عضو شورای ملی توسعه تشکلها افزود: بیانیه سوم و بیانیههای بعدی نیز منطبق بر اصول بینالملل و با همراهی تیم حرفهای مردمنهاد در حوزه بینالملل جهت محکومیت تجاوزهای آشکار غیر قانونی دشمنان با رفرنس معتبر و مستندات تهیه و بر مبنای اولویتهای موضوعی به دبیرکل سازمان ملل، گزارشگران ویژه، کمیسر عالی و شوراهای مربوط در سازمان ملل ارسال میشود.
وی تاکید کرد: هدف از این بیانیهها، ثبت جنایات، واداشتن جامعه بینالملل به اقدام مقتضی و اعلام کنشگری فعال تشکلهای اجتماعی غیر دولتی، غیرسیاسی و غیر تجاری در قامت جامعه مدنی ایران عزیز است.
