کد خبر:۵۰۳۹
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بیش از ۴۰۰۰ کودک و فرد تحت پوشش بهزیستی به مراکز امن منتقل شده‌اند

در هفتمین روز از حمله نظامی به کشورمان، رئیس سازمان بهزیستی از جابه‌جایی یا بازپیوند بیش از ۴۰۰۰ کودک و افراد تحت پوشش این سازمان به مراکز امن یا خانواده‌ها خبر داد.
بیش از ۴۰۰۰ کودک و فرد تحت پوشش بهزیستی به مراکز امن منتقل شده‌اند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، به نقل از خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از یکی از مراکز شبه خانواده گفت: از روند فعالیت مراکز شبه خانواده و سطح امنیت فضای زندگی کودکان اطمینان حاصل شده است.

 حسینی افزود: سرعت فرآیند فرزندخواندگی، واگذاری به خانواده‌های میزبان، امین موقت و همچنین بازپیوند با خانواده‌های زیستی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

 به گفته وی تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر از کودکان و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی با اولویت تأمین امنیت روانی و شرایط خاص آنان به مراکز امن منتقل شده‌اند، جابه‌جا یا به خانواده‌های زیستی و بازپیوند تحویل داده شده‌اند.

 رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از رضایت کلی نسبت به عملکرد حدود ۷۰۰ مرکز شبه‌خانواده در سطح کشور خبر داد که نزدیک به ۱۰ هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش دارند.

 حسینی تأکید کرد: حمایت از این فرزندان تا زمان دستیابی به استقلال کامل شامل اشتغال پایدار و ازدواج ادامه خواهد یافت.

 براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، وی همچنین به نتایج مطالعات انجام‌شده اشاره کرد و گفت: ازدواج‌های صورت‌گرفته میان افرادی که از این مراکز خارج شده‌اند دارای ضریب تداوم و پایداری بسیار بالایی بوده است.

ارسال دیدگاه
captcha