کد خبر:۴۱۵

درخواست جمعی از محققان و پژوهشگران تعلیم و تربیت از خیرین

گروهی از محققان، کارشناسان، مدیران، معلمان و کنشگرانِ حوزۀ تعلیم و تربیت در ایران، ضمن بیان پیشنهادات بنیادین خود برای تحول در آموزش و پرورش، از خیرین خواستند در کنار مدرسه‌سازی، در حوزه‌های متنوع‌تری همچون پژوهش، ساخت و تجهیز کتابخانه برای مدارس و تولید و تهیۀ محتواها و نرم‌افزارهای آموزشی و یادگیری مشارکت داشته باشند.
درخواست جمعی از محققان و پژوهشگران تعلیم و تربیت از خیرین

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، گروهی از محققان، کارشناسان، مدیران، معلمان و کنشگرانِ حوزۀ تعلیم و تربیت در ایران در گزارشی با عنوان «گزارش هم‌اندیشی محققان حوزه تعلیم و تربیت در مورد مسائل آموزش و پروش ایران» که 26 آذرماه در شبکه شرق منتشر شده است، پیشنهاداتی بنیادین برای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در کشور مطرح کرده‌اند. 

 یکی از این پیشنهادات که مرتبط با امور خیر است و حائز اهمیت به نظر می‌رسد، پیشنهاد ورود خیرین به عرصه‌های نرم‌افزاری و محتوایی آموزش و پرورش است، چراکه تاکنون صرفاً ساخت مدرسه و بنای فیزیکی در اولویت خیرین بوده است.

 در این بیانیه با تأکید بر لزوم «سرمایه‌گذاری متنوع‌تر» از سوی خیرین آمده است: افراد و گروه‌ها و سازمان‌های نیکوکاری که تاکنون مدارس زیادی به همت و سرمایۀ آنان ساخته شده است، می‌توانند بخشی از توجه و سرمایۀ خود را در پژوهش، تولید و تهیۀ محتواها و نرم‌افزارهای آموزشی و یادگیری، ساخت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم و آماده‌سازی معلمان برای یادگیری شیوه‌های نوین و آموزش‌های آزاد کودکان و نوجوانان مناطق محروم در رشته‌های گوناگون و دانش‌های جدید صرف کنند.


ارسال دیدگاه
captcha