به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، مهدی نوید ادهم، دبیر کمیسیون مدرسهیاری جامعه خیرین مدرسهساز درباره ساز و کار کمیسیون مدرسهیاری بعد از گذشت یکسال از فعالیتهای این مجموعه گفت: جامعه خیرین مدرسهساز طی 30 سال گذشته با ارائه خدمات بسیار، موفق شدند حدود 35 درصد از مدارس سراسر کشور را احداث کنند، بهخصوص در سالهای اخیر شاهد فعالیتهای گستردهتری در این امر بودهایم و دیدهایم که به چه نحوی خیرین عزیز همواره خود را در کنار وزارت آموزش و پرورش قرار دادهاند.
وی ادامه داد: این همراهی سبب شد تا بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در حوزه تامین فضای فیزیکی مرتفع شود. حدودا یک سال پیش بود که بحثی در جامعه خیرین مطرح شد با این مضمون که نیاز آموزش و پرورش فقط نیاز فیزیکی نیست، بلکه بخشهای نرمافزاری آموزش و پرورش نیز به همراهی مردم نیاز دارد، به همین دلیل کمیسیونی در مرکز جامعه خیرین مدرسهساز و شعبات تشکیل شد تحت عنوان «کمیسیون مدرسهیاری».
دبیر کمیسیون مدرسهیاری جامعه خیرین مدرسهساز بیان کرد: با تشکیل شدن این کمیسیون به موازات سرمایهگذاری در بخش فضای فیزیکی آموزش و پرورش به بخش نرمافزاری نیز توجه خواهد شد و تلاش بر این است تا این رویه تبدیل به یک فرهنگ سازمانی شود، یعنی هر خیر مدرسهساز علاوه بر مدرسهسازی عناصر دیگر را نیز مورد توجه قرار دهد، عناصری مانند توانمندسازی معلمان، تجهیز مدارس و رسیدگی به دانش آموزان نیازمند که موضوعات بسیار مهمی است.
نوید ادهم افزود: الحمدلله این رویکرد جدید مورد استقبال خیرین عزیز قرار گرفته است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز همچون گذشته که خیرین را اصلیترین یار و یاور خود میدید، در این حوزه هم برای همکاری اعلام آمادگی کرد و امید است اتفاقات مبارکی را شاهد باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که کمیسیون مذکور به چه نحوی به استانهای محروم توجه خواهد داشت، گفت: همانطور که در ساخت مدارس اولویت با مدارس مناطق محروم است، در حوزه مدرسهیاری هم اولویت با مناطق محروم است، برای مثال در رابطه با استان سیستان و بلوچستان کارگروه ویژه تشکیل شده است و براساس شاخصهای عدالت آموزشی برنامهریزی ویژهای انجام شده است تا به نحو احسن بتوانیم در حوزه نرمافزاری مدارس این استان را تجهیز کنیم.
منبع: پانا
دیدگاه خود را بنویسید