کمپین «بازگشت به مدرسه» با همت مؤسسه دارالاکرام به اهداف خود دست یافت
کمپین «بازگشت به مدرسه» که با هدف تهیۀ لوازم‌التحریر برای هشت‌هزار دانش‌آموز بورسیه‌شدۀ موسسۀ دارالاکرام در 90 شهر ایران برگزار شد، با آوردۀ نقدی سه میلیارد و 800 میلیون تومان به پایان رسید. این کمپین از طریق سامانه آنلاین «به مهربانی» از بیستم مرداد تا بیستم مهرماه به اجرا درآمد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، بنابر اعلام روابط عمومی موسسه دارالاکرام، کمپین «بازگشت به مدرسه» که با هدف تهیۀ لوازم‌التحریر برای 8 هزار دانش‌آموز بورسیه‌شدۀ موسسۀ دارالاکرام در 90 شهر ایران برگزار شد، با آوردۀ نقدی سه میلیارد و 800 میلیون تومان به پایان رسید. این کمپین از طریق سامانه آنلاین «به مهربانی» از بیستم مرداد تا بیستم مهرماه اجرا شد.

 دارالاکرام، حامی آموزش کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر، علاوه بر حمایت تحصیلی، با ارائه‌ی خدمات پنجگانه در زمینه‌‎های معیشت؛ سلامت و درمان؛ مشاوره و روانشناسی؛ مهارت و کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان بورسیه‌شده و خانواده‌های آنان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل این فرزندان ایران و سرمایه‌های انسانی نباشد. علاوه بر اینها دارالاکرام با برگزاری کمپین‌های حمایتی نیز در مناسبت‌ها و ایام مختلف پشتیبان دانش‌آموزان است. 

 کمپین بازگشت به مدرسه با هدف تهیه‌ی لوازم تحریر، کیف و کفش و لباس مدرسه برگزار شد. مجریان این کمپین در ابتدا جمع‌آوری مبلغ یک میلیون تومان برای هر دانش‌آموز را برآورد کرده بودند اما کمپین بازگشت به مدرسه تمام آنچه را که پیش‌بینی کرده بود نتوانست محقق سازد؛ چراکه با احتساب مبلغ یک میلیون تومان برای هر دانش‌آموز باید به 8 میلیارد تومان آورده نقدی دست می‌یافت اما با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان به پایان رسید.

 بنابر تفاوت برآوردهای اولیه با آنچه محقق شد، دارالاکرام توانست با نیازسنجی‌های ثبت شده از سوی شعبه‌های 23 گانه خود در سراسر کشور از میان 8 هزار دانش‌آموز 5 هزار و 923 دانش‌آموز را در اولویت دریافت کوله‌پشتی، لوازم تحریر و در برخی موارد کفش و لباس مدرسه قرار دهد. ارزش نقدی بسته‌های تهیه‌شده برای هر دانش‌آموز، با توجه به نیازهای ثبت‌شده، از 400 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان متغیر بوده است.

 روابط عمومی دارالاکرام با اعلام این اخبار گفت: بنابراین با توجه به آورده نقدی کمپین و نیازسنجی‌های صورت گرفته، برای حدود 2 هزار دانش‌آموز فاقد اولویت، کوله‌پشتی و لوازم تحریر تهیه نشد.

 کمپین بازگشت به مدرسه علاوه بر مشارکت‌های مردمی شاهد مشارکت‌های برخی مجموعه‌ها، شرکت‌ها و نهادها در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایشان نیز بود. موسسه‌ی نیکوکاری جامعه یاوری؛ موسسه دیجی کالا مهر؛ موسسه خردورزان مهرآفرین و نیز برخی ایرانیان خارج از کشور از حامیان کمپین بازگشت به مدرسه بودند. 

 جزئیات کمپین بازگشت به مدرسه و گزارش‌های دقیق‌تر آن از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی قابل مشاهده است. 


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...