استان کهگیلویه و بویراحمد به محیطبان نیاز دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیطزیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۷ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست این استان تنها با ۷۵ محیطبان حفاظت میشود درحالی که طبق استانداردها باید به ازای هر هزار هکتار یک محیطبان وجود داشته باشد.
عبدال دیانتی نسب گفت: بیش از ۵۶ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگلها و مراتع تشکیل میدهد که با توجه به بارندگیهای امسال و افزایش پوشش گیاهی در سطح استان، ادارهکل حفاظت محیطزیست برنامههایی همچون ایجاد و ترمیم آتشبُرها، توزیع دمنده در روستاهای حاشیه مناطق و پاکسازی حاشیه جادهها را برای پیشگیری از آتشسوزی انجام داده است.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سعی کردهایم با آموزش و فرهنگسازی مشارکت مردم را در حفاظت از طبیعت افزایش دهیم چراکه پیشگیری از وقوع آتشسوزی بسیار مهمتر از مقابله با آن است.
دیانتینسب اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال پیش از آن در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد آتشسوزیها کاهش ۹۰ درصدی داشتند که این موفقیت حاصل همکاری مردم، دستگاههای اجرایی و برنامههای آموزشی بوده است.
وی در زمینه پرداخت خسارت به کشاورزان و دامدارانی که از سوی حیات وحش آسیب دیدهاند، عنوان کرد: در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بیش از چهار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان، دامداران و افرادی که مورد حمله جانوران وحشی قرار گرفتهاند، پرداخت شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه مراقبت از محیط زیست تنها وظیفه یک دستگاه نیست و همه نهادها باید در این زمینه همکاری کنند، بیان کرد: حفاظت از این سرمایه ارزشمند به همراهی مردم احتیاج دارد.