نشست «همنوایی در کنیسهٔ زخمی تهران» در کنیسهٔ تخریبشدهٔ رفیعنیا برگزار میشود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، کنیسه رفیعنیا مشهور به کنیسه مشهدیها یا کنیسه خراسانیهای تهران بامداد روز سه شنبه 18 فروردین، حوالی ساعت سه مورد اصابت جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به طور کامل تخریب شد.
این کنیسه که در دوره پهلوی ساخته شده بود و نزدیک به صد سال قدمت داشت، محل برگزاری آیینهای مذهبی یهودیان خراسانیِ ساکن تهران بود.
به دنبال تخریب این کنیسه و به یاد آن، جمعی از سازمانهای مردمنهاد، فعالان اجتماعی و کنشگران جامعه مدنی، نشستی تحت عنوان «همنوایی در کنیسه زخمی تهران» برگزار میکنند.

در متن دعوتنامه این نشست آمده است:
«وقتی یک مکان تخریب میشود، فقط دیوارها فرو نمیریزند؛ گاهی بخشی از حافظه یک شهر یا روح یک محله است که زیر آوار میماند.
این برنامه، مکثی است برای شنیدن آنچه معمولاً در هیاهوی اخبار شنیده نمیشود.
"شبکه کنشگران ایران؛ جمعی از سازمانهای مردم نهاد، فعالان اجتماعی و کنشگران جامعه مدنی" شما را به نشستی دعوت میکند که در آن، از میان خاکسترها به دنبال بازخوانی دوبارهی «آوای انسانیت» هستیم.
این یک گردهمایی برای کسانی است که معتقدند صلح و همدلی، از پسِ شناختِ زخمها آغاز میشود.
این نشست، دعوتی است به تأمل؛ برای آنها که میخواهند فراتر از پوستهی حوادث، به عمقِ معنای همزیستی در قلب تهران بنگرند و بیاندیشند.
سخنران این نشست:
دکتر نعمتاله فاضلی (رئیس انجمن مطالعات صلح ایران)
آوا:
شلمو عاقلیان
با روایتگری:
مرجان یشایایی
لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/NiXCJITD
زمان: پنجشنبه ۲۴ اردیبهشتماه
ساعت: ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۰۰
مکان: خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان فریمان، بنبست ملک. کنیسه تخریب شده رفیع نیا