طرح مطالبات بیماران دیابت نوع یک در نشست بیمه سلامت ایران
همزمان با روز ملی بیماریهای خاص و صعبالعلاج، سازمان بیمه سلامت ایران میزبان نشستی با حضور انجمنهای حمایتی بیماران بود تا ضمن بررسی دغدغههای جامعه درمانی، راهکارهایی برای کاهش چالشهای درمان و معیشت آنان اندیشیده شود. در این نشست که با حضور دکتر علیرضا استقامتی، رئیس هیئتمدیره و کمیته مدافعهگری انجمن “گابریک” همراه بود، مطالبات کلیدی بیماران دیابت نوع یک مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
دکتر رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دکتر ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در این جلسه حضور داشتند و به نکات مطرح شده از سوی انجمنها گوش فرا دادند.
انجمن “گابریک” در این نشست بر موارد زیر به عنوان مطالبات اصلی بیماران دیابت نوع یک تاکید کرد:
- اختصاص بودجه مستقل و متمرکز برای بیماران دیابت نوع یک.
- تضمین دسترسی عادلانه تمامی بیماران به سنسورهای پایش قند خون.
- تسهیل روند بازپرداخت هزینههای مربوط به سنسورهای پایش قند.
- ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن نوار تست قند خون با توجه به افزایش هزینهها.
- اقداماتی برای کاهش قیمت انسولینها.
- طراحی و اجرای بستههای حمایتی ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک.
انجمن “گابریک” با اذعان به اینکه پیگیری مطالبات جامعه دیابت مسیری زمانبر و چالشبرانگیز است، بر تعهد خود مبنی بر انعکاس دغدغههای بیماران و پیگیری حقوق آنان تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که با همراهی جامعه، دستیابی به خدمات درمانی و حمایتی عادلانهتر میسر گردد.