بوربور: از ظرفیت فارغالتحصیلان و خیرین برای بازسازی مراکز آموزش عالی استفاده شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، سیصد و نود و هفتمین جلسه هیئتمدیره مجمع خیرین کشور و اولین جلسه در سال ۱۴۰۵ صبح روز چهارشنبه ۲۶ فرودین با حضور جمعی از اعضای مجمع و مهمانان برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر صلاح الدین دلشاد؛ مدیرعامل مؤسسه خیریه محکم و عضو هیئتمدیره مجمع به ذکر جایگاه قرآن و اهل بیت در حدیث ثقلین و گرامیداشت یاد امام جعفر صادق (ع) به مناسبت ایام شهادت ایشان پرداخت و احادیثی از آن امام همام به حاضران ارائه کرد.
در ادامه این جلسه، مهندس حبیبالله بوربور؛ رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین کشور و جمعی از حاضران درباره مسائل روز کشور و ضرورت هشیاری و آگاهی برای دفاع از وطن سخن گفتند.

مهندس بوربور با تأکید بر اهمیت نیکوکاری در شرایط فعلی کشور گفت: باید از فرصتها برای خدمت به مردم استفاده کنیم، اگر امروز به هم کمک نکنیم و شرایط را بهبود ندهیم، ممکن است خیلی زود، برای هر کاری دیر شود.
رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین کشور در بخش دیگری از جلسه با اشاره به خسارات سنگین حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و دولت فاسد آمریکا به مراکز آموزش عالی کشورمان اظهار کرد: آن چنانکه در طرح «روزی به یاد دیروز» از ظرفیت فارغالتحصیلان مدارس برای نوسازی مدرسه استفاده شد، اکنون نیز وزارت علوم میتواند با برنامهریزی از ظرفیت فارغالتحصیلان دانشگاهی و خیرین برای بازسازی مراکز آموزش عالی استفاده کند.
بوربور تصریح کرد: به این منظور مجمع خیرین طرحی پیشنهاد خواهد کرد و تعدادی از افراد باتجربۀ خود را به عنوان تسهیلگر و پیگیر معرفی میکند.

در ادامه حاضران به بحث و تبادل نظر تفصیلی پرداختند و مقرر شد از معاون دانشگاه تهران و دو تن از مشاوران وزیر علوم که مرتبط با بحث جاری هستند، برای حضور در جلسه آتی دعوت بعمل آید.
در پایان این جلسه نیز مقرر شد آقایان دکتر ولیئی، ریاحی سامانی و رستگار طرحی برای بازنگری در ساختار مجمع و ایجاد کمیسیونهای تخصصی را ارائه کنند.