کد خبر:۵۰۷۶
مدیر عامل خیریه حامی‌یار اراک:

جبههٔ مبارزه با سرطان همچنان برقرار است / جنگ، ارادهٔ ما را متوقف نمی‌کند

در واکنش به هشدارهای جنگ و در دل شرایط اضطراری، موسسه خیریه حامی‌یار با تکیه بر آیین‌نامه مدیریت بحران خود، به مبارزه با بیماری سرطان ادامه می‌دهد. با وجود نایابی داروها، افزایش چشمگیر قیمت‌ها و کاهش چشمگیر واریزی خیرین، این موسسه همچنان بر تداوم ارائه خدمات درمانی به کودکان نیازمند تأکید دارد
جبههٔ مبارزه با سرطان همچنان برقرار است / جنگ، ارادهٔ ما را متوقف نمی‌کند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، در هنگامه بحران و سختی، زمانی که سایه‌ جنگ بر سر ملت‌ها سنگینی می‌کند و آرامش و امنیت دستخوش تلاطم می‌شود، چهره‌ واقعی انسانیت و همدلی در قالب فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکارانه، بیش از پیش نمایان می‌گردد. در چنین شرایطی، نهادها و سازمان‌هایی که دل در گرو یاری‌رساندن به همنوعان دارند، نقشی حیاتی در حفظ روحیه جامعه، تداوم خدمات ضروری و ایجاد امید ایفا می‌کنند.

 در این شرایط با مهندس حامد صوفی؛ مدیرعامل مؤسسۀ خیریۀ حامی‌یار اراک به گفت‌وگو پرداختیم و وضعیت مؤسسه را جویا شدیم:

-در شرایط فعلی، فعالیت‌های خیریه شما چگونه پیش می‌رود؟چه تغییراتی در نحوه ارائه خدمات درمانی یا حمایتی به کودکان ایجاد شده؟

 لازم می‌دانم ذکر کنم که آیین‌نامه مدیریت بحران در موسسه‌ خیریه حامی‌یار، از مدتی قبل و در واکنش به هشدارهای جدی درباره وضعیت کشور، تدوین و تنظیم شده است. در زمان جنگ دوازده روزه، با همت هیئت‌مدیره‌ محترم موسسه، مشاوران، کارکنان و جمعی از نخبه‌های اجتماعی، این آیین‌نامه تهیه و نهایی شد. خوشبختانه، بر اساس این آیین‌نامه پیش رفته‌ایم و تا کنون هیچ تغییری در نحوه ارائه خدمات دارویی و درمانی به کودکان مبتلا به سرطان صورت نگرفته است. تمامی خدمات ارائه‌شده همچنان طبق روال اولیه باقی مانده است و به قوت خود ادامه دارد.

-آیا  در این روزها حمایت مالی یا انسانی کاهش یافته است؟ چطور با این موضوع مقابله کرده‌اید؟

 یقیناً بحران‌ها و شرایط خاص و اضطراری تاثیر مستقیم بر حمایت مالی که از طریق خیرین و مردم انجام می‌شود، دارند. اکنون می‌توانم به‌صراحت بگویم که واریزی موسسه خیریه حامی‌یار به طور قابل توجهی کاهش یافته است. اما با توجه به پایداری ارتباطمان با خیرین، سعی کردیم با برقراری تماس‌ها و انتشار فراخوان‌ها، هزینه‌های داروی کودکان مبتلا به سرطان را تا حدودی جبران کنیم و شکاف ایجاد شده را پر کنیم.

متأسفانه، به دلیل محدودیت‌های دسترسی به پلتفرم‌های مجازی، غیر از پلتفرم‌های داخلی، فعلاً سامانه پیامکی ما کاملاً قطع است و تنها پل ارتباطی ما با خیرین، سامانه‌های داخلی و تلفن است. خوشبختانه از این طریق ارتباط‌مان با خیرین برقرار است و حمایت‌های آن‌ها به موسسه می‌رسد.

 

در این روزها واریزی موسسه خیریه حامی‌یار به طور قابل توجهی کاهش یافته است اما با توجه به پایداری ارتباطمان با خیرین، سعی کردیم با برقراری تماس‌ها و انتشار فراخوان‌ها، هزینه‌های داروی کودکان مبتلا به سرطان را تا حدودی جبران کنیم

-در تأمین دارو و درمان کودکان چه مشکلاتی وجود دارد؟در این شرایط این مساله چطور مدیریت می شود؟

 در خصوص تأمین هزینه دارو و درمان کودکان، باید بگویم که از دیرباز با این موضوع مشکل داشتیم و اکنون که در شرایط اضطراری و خاص ناشی از جنگ قرار داریم، این مسئله بیشتر نمایان شده است. در جنگ تحمیلی علیه کشور عزیزمان، همه مسائل تحت‌الشعاع قرار گرفتند و موضوع حیاتی درمان و تأمین دارو نیز مستثنی نیست. به طرز قابل توجهی این موضوع تحت تأثیر قرار گرفته است؛ بسیاری از داروهای ما نایاب شده‌اند و اگر موجود باشند، قیمت‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته‌اند.

 به‌طور مثال، دارویی که قبلاً با قیمت بیست میلیون تومان تهیه می‌کردیم، حالا باید با قیمت هشتاد میلیون تومان خریداری کنیم. همچنین، دارویی که قیمت آن صد میلیون تومان بود اکنون به چهارصد یا پانصد میلیون تومان رسیده است. این وضعیت چالش‌های جدی برای تأمین دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان ایجاد می‌کند.

-مردم چگونه می‌توانند در این شرایط بیشترین کمک را به شما بکنند؟

 من از همه مردم و خیرین عزیز کشور خواهش می‌کنم هر جا که هستند، کمک‌های خود را به هر مجموعه و نهاد مردمی یا خیریه‌ای که قبلاً کمک کرده‌اند، دوباره انجام دهند. بدون تعارف، جبههٔ مبارزه با بیماری‌های خاص، به ویژه بیماری سرطان، همچنان برقرار است و این موضوع نمی‌تواند به‌خاطر جنگ متوقف شود یا به بعد از جنگ موکول گردد. کودکان مبتلا به سرطان دائماً به دارو و شرایط درمان نیاز دارند.

 با وجود فشار اقتصادی بسیار زیادی که بر کشور و مردم حاکم شده است، از آحاد جامعه خواهش می‌کنم تا حد امکان خیریه‌های اطراف خود را حمایت کنند. این حمایت به خیریه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به ارائه خدمات خود ادامه دهند و از درمان این کودکان در این شرایط سخت اطمینان حاصل کنند.

 -اگر صحبتی لازم این روزها انجام بدهید و در این چهار سوال وجود ندارد؟

 در پایان، بیشترین چیزی که در شرایط فعلی جامعه به آن نیاز داریم، همبستگی و وحدت ملی است. این همبستگی به ما کمک می‌کند تا در کنار یکدیگر از این بحران و چالش‌های نفس‌گیر ناشی از جنگی که به ایران عزیزمان تحمیل شده است و همچنین از تجاوزاتی که در سراسر کشور صورت می‌گیرد، عبور کنیم.

 مردم باید دوباره امید و انگیزه زندگی و حیات را در خود ببینند. این امر تنها با همدلی و اتحاد آحاد جامعه ممکن است.  از مجموعه خیر ایران که در این شرایط سخت در کنار تشکل‌های مردمی و مردم ایران هستید، سپاسگزارم.

 

ارسال دیدگاه
captcha