آغاز ساخت مدرسه خیّرساز «شهید خالقی» در یزد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از یزد فردا، مدرسه خیّرساز «شهید خالقی» در محله اکبرآباد یزد با همت حمید دیهیمی احداث میشود.
محسن کاظمی؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت این مدرسه گفت: این مدرسه خیّرساز با ۶ کلاس درس، در زمینی با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع ساخته میشود. دیهیمی برای ساخت این مدرسه، ۳۰ میلیارد تومان پرداخت میکند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: مدرسه شهید خالقی با قدمت بالایی که دارد، جزء مدارس تخریبی ما بوده که امیدواریم این دبستان تا یک سال آینده به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به سرعت عمل و استقبال دیهیمی در پذیرش پیشنهاد ساخت این مدرسه گفت: حمید دیهیمی تاکنون چندین مدرسه بنا کرده است؛ به محض اینکه پیشنهاد ساخت این مدرسه مطرح شد، او با روی گشاده استقبال کرد.
در ادامه محمدرضا بابایی؛ استاندار یزد با استناد به آیات قرآن کریم به تبیین جایگاه انفاق پرداخت و افزود: خداوند متعال در بخشی از آیه ۳۹ سوره سبا میفرماید: «وَمَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَهُوَ یُخْلِفُهُ وَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ»؛ به این معنا که هر آنچه در راه خدا بدهید، خداوند جایگزین آن و حتی بهتر از آن را به شما باز میگرداند. همچنین در آیه دیگری وعده داده شده است: «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا»؛ یعنی پاداش هر کار نیکو ۱۰ برابر خواهد بود.
بابایی تصریح کرد: این یک واقعیت است و تجربه نشان داده کسانی که دستی بخشنده دارند، خداوند نیز به مال و زندگی آنها برکت میدهد، بهویژه زمانی که این توانمندی با نیت خیر همراه باشد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به محرومیتهای آموزشی اشاره کرد و گفت: تمام محلات یزد مستحق داشتن مدارسی بهتر و زیباتر هستند.