جمعآوری بیش از ۷ میلیارد تومان صدقه در هرمزگان/ استفاده از روشهای الکترونیکی برای پرداخت صدقه ۱۴۲ درصد افزایش داشته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از ایرنا، حمید باسره؛ مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: ۵ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان از صدقات به صورت نقدی از محل صندوقها جمعآوری شده و ۲ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان نیز با استفاده از روشهای الکترونیکی توسط مردم پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز پرداخت صدقه در استان، معادل مبلغ ۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن صرف امور نیازمندان شده است.
باسره ادامه داد: تمامی وجوه جمعآوریشده در قالب صدقه در هر منطقه از استان هرمزگان، برای ارائه خدمات مورد نیاز به خانوادههای تحت حمایت کمیته امداد در همان مناطق و در سرفصلهای مختلف از جمله کمک به تأمین و تعمیر مسکن نیازمندان، امور تحصیلی و فرهنگی، ازدواج نیازمندان، کمک به تأمین هزینههای درمانی مددجویان و همچنین ارائه خدمات موردی ضروری بر اساس نیازسنجیهای انجامشده از مسائل و مشکلات خانوادهها هزینه میشود.
افزایش ۱۴۲ درصدی پرداخت صدقه به روش الکترونیکی
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان بیان کرد: میزان استفاده شهروندان از روشهای الکترونیکی برای پرداخت صدقه در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: در حال حاضر آسانترین و سریعترین روش پرداخت صدقه، دریافت لینک مستقیم سامانه سما از طریق ارسال عدد ۳ به سرشماره پیامکی ۳۰۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و یا شمارهگیری کد دستوری #۰۷۶*۸۸۷۷* و همچنین دستگاههای پوز مستقر در نانواییها و دستگاههای پوز همراه همکاران حوزه توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد است.
حدود ۹۰ هزار خانواده با جمعیت ۲۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان قرار دارند که ۷۰ درصد از این خانوادهها در مناطق روستایی و ۳۰ درصد آنها در مناطق شهری ساکن بوده و از تمامی خدمات حمایتی این نهاد مقدس بهرهمند هستند.