کد خبر:۴۱۱۶

کارزار جدید سازمان خیریه «واتراید» برای رساندن صدای تشنگی ماداگاسکار به جهان

یک معلم فداکار و یک دختر نوجوان با رویای پزشکی، شخصیت‌های محوری یک کارزار تازه بین‌المللی هستند تا صدای جامعه‌ای تشنه در جنوب ماداگاسکار را به گوش جهان برسانند. سازمان خیریه «واتراید» با همکاری یک آژانس خلاق، این پویش را راه انداخته تا بحران کمبود آب پاک را که آینده کودکان را به خطر انداخته، در مرکز توجه قرار دهد.
کارزار جدید سازمان خیریه «واتراید» برای رساندن صدای تشنگی ماداگاسکار به جهان

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، سازمان خیریه بین‌المللی «واتراید» (WaterAid) با همکاری آژانس خلاق «ساعت خوش»، یک کارزار چندرسانه‌ای جدید و تاثیرگذار راه‌اندازی کرده است. هدف این کارزار که پخش آن از اول اکتبر (۹ مهر) آغاز شده، جلب حمایت‌های مالی و افزایش آگاهی در مورد ضرورت دسترسی به آب آشامیدنی پاک در مناطق محروم جهان است. قلب تپنده پویش، روایت زندگی واقعی دو انسان است که با دوربین خود به منطقه «آمبواساری سود» در جنوب ماداگاسکار رفته و داستان زندگی دو نفر را روایت می‌کند:

 «گازِتی»، یک معلم فداکار که خانه خود را به مدرسه تبدیل کرده است و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای کودکان از طریق آموزش می‌کوشد، اما نبود آب پاک موجب بیماری دانش‌آموزان و محرومیت آنان از تحصیل می‌شود و «نستِلین»، یک دختر ۱۳ ساله با رویای پزشک شدن که او نیز مانند همکلاسی‌هایش مجبور است آب مورد نیاز خود را از رودخانه‌ای آلوده به فضولات حیوانی و تخم پشه برداشت کند.

آمار‌های هشداردهنده و صدای جامعه محلی

 «ارنست راندریاری‌مالالا»، مشاور ارشد سازمان خیریه واتراید، در این‌باره می‌گوید: بیش از نیمی از مردم ماداگاسکار به آب پاک دسترسی ندارند و کمتر از نیمی از مراکز درمانی و مدارس این کشور به آب لوله‌کشی و سرویس بهداشتی مناسب مجهزند. این وضعیت، زندگی در این جوامع زیبا، اما محروم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. سازمان خیریه واتراید که تاکنون توانسته است به نزدیک به ۲۹ میلیون نفر در سراسر جهان آب پاک برساند، در بیانیه‌ای در مورد این کارزار اعلام کرده است: هنوز نزدیک به یک نفر از هر ده نفر در جهان، از نعمت دسترسی به آب آشامیدنی سالم در نزدیکی خانه خود محروم است و ما می‌خواهیم با این روایت، از ماداگاسکار صدای بی‌آبی را جهانی کنیم.

 سازمان خیریه واتراید با ساخت این فیلم تبلیغاتی در قالی یک کارزار عمومی، داستانی روایی از زندگی سخت با بی‌آبی را در ماداگاسکار را خلق کند و با همکاری نزدیک جامعه محلی و همیاری و نظارت «گازِتی» بر متن و استوری‌بورد تولید شده‌، اصالت روایت جامعه محلی و این معلم دانش‌آموز را  کاملاً حفظ کند. «نیک میلر»، مدیر مشارکت عمومی واتراید، در ارتباط با این فیلم می‌گوید: این کارزار نشان می‌دهد آب پاک نه تنها یک نیاز حیاتی، که عاملی تحول‌آفرین برای آینده کودکان و کل جامعه است. پیشرفت ممکن است، اما زمان اندک است. «میشل کومبر»، کارگردان نیز معتقد است که فیلمش روایتی نوین از جامعه و مسئولیت‌پذیری را مطرح می‌کند. او فیلمش را یک افتخار خواند و هدف خود را از نمایش آن «قدرت و تاب‌آوری آرام مردم در زندگی روزمره» همراه با «فوریت وضعیت بی‌آبی»، عنوان کرد.

منبع:reliefweb


ارسال دیدگاه
captcha