کد خبر:۳۷۱۵

فعالیت شُرَکای اجتماعی بهزیستی باید به خوبی رسانه‌ای شود

دکتر اشکان تقی‌پور؛ مدیرعامل مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید در نشست «بهزیستی، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد» که با همت پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران برگزار شد، بیان کرد: سازمان بهزیستی خانواده ماست و من، بهزیستی را خانه خودم می‌دانم. اما باید توجه کنیم که یک ظرفیت بزرگی وجود دارد که به آن نپرداخته‌ایم و آن اینکه شرکای اجتماعی بهزیستی فعالیتشان مشخص است و شما هم می‌دانید دارند چه می‌کنند، اما بازتاب این کار‌ها در بهزیستی و رسانه‌ها آنچنان که باید و شاید نیست.
فعالیت شُرَکای اجتماعی بهزیستی باید به خوبی رسانه‌ای شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، در آستانه روز بهزیستی، نشست «بهزیستی، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد» با همت پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران و با حضور دکتر سیدجواد حسینی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور، مسئولان ارشد این سازمان و جمعی از مدیران عامل مؤسسات خیریه برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست، شنیدن دغدغه‌ها و انتظارات خیرین از سازمان بهزیستی و برطرف کردن موانع انجام و توسعه کار‌های خیر بود.

دکتر اشکان تقی‌پور؛ مدیرعامل مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید در این نشست بیان کرد: قبل از حضور در این جلسه، در جلسه‌ای با عنوان «مرز‌ها زیر سؤال، انسانیت در میدان» شرکت کردم. موضوعاتی در آن جلسه مطرح شد که از جمله آنها یکی جنگ دوازده روزه و ادامه مطالبه‌گری بین‌المللی بود و دیگری، بحث خروج اتباع از کشور. اتفاقات خوبی افتاد و بحث شد که پولی که خیرین خارج از کشور می‌دهند را باید چکار کنیم. درباره تأثیرات جنگ نیز صحبت شد و اینکه قشر‌های مختلفی از جامعه مانند زنان سرپرست خانوار کارشان را از دست داده‌اند. 

 عضو هیئت‌مدیرۀ شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه در ادامه افزود: اتفاق دیگر دربارۀ دیپلماسی عمومی است. آقای بطحایی در آن جلسه گفتند یک کاری کنیم که سمنِ سمن‌ها درست کنیم که باهم ارتباط داشته باشند. به مزاح به ایشان گفتم ما سمن‌ها با یکدیگر ارتباط داریم، بلکه باید سمنی درست کنیم که مراکز دولتی باهم ارتباط برقرار کنند.

 تقی‌پور سپس به موضوع بحث جلسه که دربارۀ بهزیستی و خیریه‌ها بود پرداخت و اظهار داشت: سازمان بهزیستی خانواده ماست و بهزیستی را خانه خودم می‌دانم. اما باید توجه کنیم که یک ظرفیت بزرگی وجود دارد که به آن نپرداخته‌ایم و آن اینکه شرکای اجتماعی بهزیستی فعالیتشان مشخص است و شما هم می‌دانید دارند چه می‌کنند، اما بازتاب این کار‌ها در بهزیستی آنچنان که باید و شاید نیست.

 عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور تصریح کرد: برای نمونه وقتی یک مدرسه دوکلاسه ساخته می‌شود، همه در مورد آن صحبت‌های زیادی می‌کنند و اسم خیرین هم مطرح می‌شود که خیلی هم خوب است، اما شرکای اجتماعی بهزیستی هم کار‌های خوبی می‌کنند ولی آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شود. در همین جنگ و همین جلسات، تصمیم گرفتیم که نیازهای اساسی ۵۰۰ خانواده را تأمین کنیم و این کار در شهر تهران هم انجام شد، ولی کسی از بهزیستی از ما نمی‌پرسد که چکار کردید. اینها اگر بشود یک حال خوشی ایجاد خواهد شد به این معنا که خیرین حس می‌کنند برند بهزیستی پشت سرشان حضور دارد.

 

ارسال دیدگاه
captcha