یک نظرسنجی در انگلیس: از هر 10 خیریه، 9 مورد با چالش‌های بانکی روبرو هستند
گروه مالی خیریه (CFG) در انگلیس با نظرسنجی از 1900 خیریه به این نتیجه یافت که 92 درصد خیریه‌ها با چالش‌های بانکی مواجه هستند. مهم‌ترین این چالش‌ها عبارتند از: فرآیند سخت برای تغییر امضاکنندگان مجاز، دسترسی زمان‌بر به شعب بانک و عدم دریافت  تسهیلات کافی.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، گروه مالی خیریه در انگلیس در نظرسنجی که از نزدیک به دو هزار خیریه در این کشور به عمل آورده است به نتیجه ناامیدکننده‌ای رسیده است که بیش از 92 درصد از سازمان‌های داوطلبانه در این کشور حتی در خدمات خرد بانکداری نیز با چالش‌های فراوانی دست‌کم در دو سال گذشته، روبرو بوده‌اند. این گزارش که با نظرسنجی از هزار و 900 سازمان تهیه شده است نشان می‌دهد که از هر ده خیریه بیش از 9 سازمان با چالش‌های بانکی روبرو هستند.

 این گزارش که با نام «چالش‌های بانکداری خیریه 2024» منتشر شده است چالش اصلی را قطع آشکار بین خدماتی که بانک‌های خرده‌فروش فکر می‌کنند به دارندگان حساب‌های خیریه خود ارائه می‌دهند و سطح خدماتی که دریافت می‌کنند، معرفی کرده است. گزارش  توسط  یک سازمان خیریه به نام «گروه مالی خیریه» (CFG یا Charity Finance Group) با مشارکت گروهی از سازمان‌های جامعه مدنی و شورای ملی سازمان‌های داوطلبانه در انگلیس تهیه شده است.

 یکی از رایج‌ترین مشکلات که در گزارش این سازمان آمده است، مشکلاتی در تغییر امضاکنندگان در اختیارات حساب بانکی بوده، مساله‌ای که حدود 77 درصد از پاسخ‌دهندگان با آن روبرو بوده‌اند. از دیگر چالش‌ها می‌توان به ارتباط ضعیف با بانک‌ها اشاره کرد، مشکلی که با عدم دسترسی به شعبه‌ها تشدید می‌شود، به طوری که 29 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد تا به شعبه‌ای از بانک خود بروند.

 بیش از 20 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی گفته‌اند که ارتباطات ارسال شده توسط بانک آنها باعث نگرانی یا تهدید آنها شده است و  تقریباً یک سوم پاسخ‌دهندگان در افتتاح حساب خود در یک بانک جدید با مشکلاتی روبرو شده‌اند. گزارش ناامیدی گسترده‌ای از خدمات بانکداری خرد را  در سراسر بخش خیریه انگلیس، نشان می‌دهد.

انتظارات خیریه‌های انگلیس از بانک‌ها

1. فرآیند ساده برای تغییر امضاکنندگان مجاز (Signatory Changes):

خیریه‌ها معمولاً با تغییر اعضای هیئت‌مدیره یا مدیران مواجه می‌شوند. انتظار دارند فرآیند تغییر امضاکنندگان مجاز در حساب بانکی سریع، ساده و بدون پیچیدگی‌های اضافی باشد.

2. چک‌های متناسب با ماهیت خیریه‌ها (Tailored Checks):

خیریه‌ها انتظار دارند که بانک‌ها آن‌ها را با کسب‌وکارهای معمولی اشتباه نگیرند. به عنوان مثال، خیریه‌ها نباید تحت بررسی‌هایی قرار گیرند که مخصوص کسب‌وکارهای تجاری است یا با قوانین و مقررات خیریه‌ها مغایرت دارد.

3. دسترسی آسان به شعب بانک‌ها:

بسیاری از خیریه‌ها در مناطقی فعالیت می‌کنند که ممکن است دسترسی به شعب بانک دشوار باشد. آن‌ها انتظار دارند بانک‌ها دسترسی ساده‌تر و خدمات آنلاین کارآمدتری ارائه دهند تا نیاز به مراجعه حضوری به حداقل برسد.

4. پشتیبانی بهتر در ارتباطات:

خیریه‌ها معمولاً انتظار دارند بانک‌ها در ارتباطات خود شفاف‌تر، ساده‌تر و سازگارتر با نیازهای خیریه عمل کنند. پیام‌های گیج‌کننده یا نگران‌کننده نباید برای خیریه‌ها ارسال شود.

5. فرآیند ساده برای افتتاح حساب جدید:

افتتاح حساب جدید برای خیریه‌ها نباید زمان‌بر یا پیچیده باشد. آن‌ها انتظار دارند که بانک‌ها فرآیند ساده‌تری برای این کار در نظر بگیرند، به‌ویژه برای خیریه‌های کوچک و متوسط.

6. درک بهتر نیازهای مالی خیریه‌ها:

خیریه‌ها انتظار دارند تا بتوانند برای پروژه‌های خود از بانک‌های محلی، وام و تسهیلات دریافت کنند.  

گروه مالی خیریه (CFG)

 گروه مالی خیریه (CFG) خود یک سازمان خیریه در کشور انگلیس است که متشکل از متخصصان مالی است و بر روی مسائل مالی مرتبط با سازمان‌های خیریه تمرکز می‌کند. این گروه‌ معمولاً مشاوره‌هایی را در زمینه‌های مختلف مالی مانند بودجه‌بندی، حسابداری، سرمایه‌گذاری، جمع‌آوری کمک‌های مالی و مدیریت دارایی‌ها به خیریه‌ها ارائه می‌دهد. این خیریه یک سازمان عضو‌پذیر با بیش از هزار و 300، عضو است. اعضای این گروه  حدود  21.1 میلیارد پوند گردش مالی دارند که تقریباً یک سوم درآمد بخش خیریه در انگلیس است.
 فعالیت دیگر گروه مالی خیریه (CFG)، برگزاری رویدادها و آموزش‌ به متخصصان امور مالی در بخش خیریه‌هاست تا مهارت‌های اساسی رهبری و مدیریت مالی را توسعه دهند، درک خود را از مسائل مالی موضوعی بیشتر کنند و دانش خود را با همتایان خود شبکه‌سازی کرده و به اشتراک بگذارند. فرهنگ به اشتراک گذاری  در مرکز فعالیت های CFG قرار دارد.

 این خیریه همچنین در  تعدادی از حوزه‌های سیاست‌های کلیدی نیز فعال است و تلاش دارد با سیاست‌گذاران و مسئولان تعامل و تأثیر داشته باشد تا مسائلی که بخش خیریه با آن مواجه است درک شده و توسط دولت در نظر‌گرفته شود. آن‌ها با سازمان‌ها، تسهیل‌گران و موسسات خیریه همکاری می‌کنند تا تخصص خیریه را به فرآیند نظارتی وارد کنند و بهترین شیوه را در مدیریت خیریه توسعه دهند.

منابع:

thirdsector

uk.linkedin
cfg.org.uk

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...