ارتباط ترانزیتی بنادر خلیج فارس با مرکز کشور توسط خیرین راهساز تسهیل می‌شود
معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: محور خنج _کاریان با درجه‌بندی راه اصلی، به منظور ارتباط این دو شهرستان در استان فارس طراحی شده است که در آینده نزدیک با اتصال این محور به شهرستان جهرم، مسیر ترانزیتی کوتاه و مناسبی را برای ارتباط مناطق جنوبی و بنادر خلیج فارس به مرکز و شمال کشور ایجاد خواهد کرد و این پروژه مرکز شهرستان خنج به مرکز شهرستان جهرم را حدود ۶۰ کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاه‌تر می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خداداد مقبلی؛ معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری که در روز پنجشنبه نهم آبان‌ماه با هدف تجلیل از خیرین راهساز جنوب استان فارس تشکیل شد، بیان کرد: محور خنج _کاریان با درجه‌بندی راه اصلی، به منظور ارتباط این دو شهرستان در استان فارس طراحی شده است که در آینده نزدیک با اتصال این محور به شهرستان جهرم، مسیر ترانزیتی کوتاه و مناسبی را برای ارتباط مناطق جنوبی و بنادر خلیج فارس به مرکز و شمال کشور ایجاد خواهد کرد.

 وی در ادامه افزود: این پروژه مرکز شهرستان خنج به مرکز شهرستان جهرم را حدود ۶۰ کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاه‌تر می‌کند.

 معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تشکر از خیرین راهساز این استان گفت: در منطقه جنوب فارس نزدیک به ۸۹ خیر در حوزه راهسازی وجود دارند و از این حیث این استان الگویی مثال‌زدنی به شمار می‌آید.

 وی با بیان اینکه پروژه‌های پُرهزینه توسط این نیک‌اندیشان انجام شده است، خیرین این استان را سرآمد کارهای خیر دانست و افزود: شایسته است از ظرفیت این خیرین برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استفاده شود.

 براساس این گزارش، حسن شبانی، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه سازمان به این منطقه بیان کرد: تا امروز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در حوزه جنوب فارس تفاهم‌نامه بسته شده است و در شهرستان خنج یک محور شریانی از پارسیان به لامرد در حال ساخت است. با ایجاد این محور اصلی، از فاصله لامرد به خنج که ۱۴۰ کیلومتر است، ۶۰ کیلومتر کاسته می‌شود و به ۸۰ کیلومتر می‌رسد.

 وی در ادامه افزود: خوشبختانه ۲۰ کیلومتر اول بزرگترین تونل جنوب کشور که دو هزار و 700 متر است به بهره‌برداری رسیده و قطعه دوم نیز به طول ۲۴ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است. قطعه سوم و نهایی نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال انجام است.

 شیخ ابونجمی از خیرین حاضر در جلسه نیز ضمن قدردانی از معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان و رئیس انجمن خیرین راه و ترابری در حمایت از خیرین منطقه اظهار داشت: اگر زیرساخت درستی داشته باشیم و راه و خودرو استاندارد باشند، تصادفی به وقوع نمی‌پیوندد. راه خوب، اقتصاد سالم را به دنبال دارد، موجب صرفه‌جویی در زمان و سوخت می‌شود و تلفات جاده‌ای را هم با کاهش چشمگیری مواجه می‌کند.

 در بخش دیگری از این مراسم، نوبت به ایراد سخن توسط زاهدی، خیر دیگر حاضر در جلسه رسید. وی به بهره‌گیری از ظرفیت و توان گروه «مهرآوران خنج» که در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند برای ساخت راه و جاده تأکید کرد.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...