به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از روابط عمومی جامعه خیرین مدرسهساز کشور، پیرو اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان و جامعه خیرین مدرسهساز در مهرماه سال جاری، تفاهمنامه ساخت و تکمیل مدرسه دوازده کلاسه در شهرستان چهاردانگه (واقع در استان تهران) میان مؤسسه خیریه «نیکگامان جمشید» و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران امضا شد.
امضای این تفاهمنامه پیرو تفاهم شفاهی دکتر اشکان تقیپور، مدیرعامل مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید و عضو هیئتمدیره مجمع خیرین کشور و دکتر زارع، مدیر کل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مراسم افتتاح هشتادوششمین مدرسه مؤسسه خیریه نیکگامان در شهرستان بهارستان استان تهران با حضور دکتر خانمحمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دکتر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور صورت پذیرفت.
دکتر اشکان تقیپور، چهره ماندگار مدرسهسازی کشور در سال ۱۳۹۹، پیش از امضای این تفاهمنامه که با تأیید هیئتمدیره مؤسسه و با حضور مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در دفتر مرکزی مؤسسه خیریه نیکگامان صورت گرفت درباره ساخت و تکمیل مدارس کشور گفت: تکمیل مدارس بزرگ و پروژههای نیمهکاره و تکمیلنشده آموزشی اعم از هنرستان، دبیرستان و مدارس ابتدایی از اولویتهای جدی مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید است که بر انجام آن تاکید دارد. امید به افتتاح یکصدمین مدرسه مؤسسه نیکگامان در سال جاری تحصیلی بیانگر این نگاه و استراتژی مؤسسه است.
معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور افزود: مدرسهسازی و لزوم دانشافزایی و مهارتآموزی و توانمندسازی از اهداف اصلی مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید است.
سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی؛ چهار هدف اصلی «نیکگامان»
این عضو هیئتمدیره شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه ادامه داد: سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی در سطح کلان، چهار هدف عمده مؤسسه خیریه نیکگامان است که در سالهای اخیر در حوزه آموزش و توانمندسازی علاوه بر راهاندازی کارگاههای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده و فرزندان مددجوی سازمان بهزیستی در حوزه مدرسهسازی نیز تاکید و تمرکز خود را به ساخت، تکمیل و تجهیز هنرستانهای فنی و حرفهای معطوف کردهایم تا فرزندان عزیزمان سریعتر مراحل مهارتآموزی و توانمندشدن در رشته مورد نظر خود و امکان اشتغال پس از فارغالتحصیلی از هنرستان البته با امکان ادامه تحصیل بعدی در مدارج بالاتر دانشگاهی در رشته خود را توأمان در سرتاسر کشور داشته باشند.
وی افزود: در امور اجتماعی توسعه پایدار و توسعه متوازن شرط موفقیت است و قطعاً بخش مهمی از توسعه اجتماعی با نگاه واقعی و آکادمیک مبتنی بر آمار و شاخصها در حوزههای مختلف کاهش آسیبهای اجتماعی، سلامت، آموزش، توانمندسازی و اشتغال فرزندانمان امکانپذیر است.
دیدگاه خود را بنویسید