کد خبر:۵۹۲۳

«سِرّسرخ»؛ روایت پشیمانیِ آنان که سیدالشهدا را فراخواندند و رفتند

نمایش «سِرّسرخ» به نویسندگی امیر صفایی‌پور و کارگردانی حسین عبداللهی از هفتم تیرماه در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه می‌رود؛ اثری که با بهره‌گیری از عناصر تعزیه و نمایش ایرانی، روایت تلخ پشیمانی، فراموشی و مسئولیت انسان در برابر حقیقت را با نگاهی به واقعه کربلا بازخوانی می‌کند.
سر سرخ

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از روابط عمومی مجموعهٔ تئاتر شهر، نمایش « سِرّسرخ» به نویسندگی امیرصفایی پور و کارگردانی حسین عبداللهی یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی تئاترشهر است که از روز هفتم تیرماه به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) در قالب یک اثر متفاوت به میزبانی کارگاه نمایش روی صحنه خواهد رفت.

 در این نمایش که از تاریخ یادشده تا روز بیست‌و‌ششم تیرماه روی صحنه می رود، گروه اجرایی تلاش کرده تا با بهره‌گیری از تکنیک‌های تعزیه و نمایش ایرانی، داستان «پشیمانی» و «فراموشی» را با نگاهی به واقع کربلا روایت کند.

 در خلاصهٔ داستان این نمایش آمده است:«روایت دبیر و طبیبی در چهار بازه زمانی؛ چند روز پیش از واقعه کربلا، در آستانه آن، پس از شهادت امام و یارانش و امروز. روایت و رؤیای دبیری که بسیاری از نامه‌های دعوت از امام حسین (ع) به کوفه را نوشته و اکنون از کرده خود سخت پشیمان است و طبیبی ایرانی که در کوفه ساکن شده و تلاش می‌کند قصه‌ها و غصه‌های سرزمین خود را فراموش کند.»

 امیرصفایی‌پور؛ نویسنده، حسین عبداللهی؛ کارگردان، محمد ترابی و فرزاد قاسمی؛ بازیگران، محمدحسن درباغی‌فرد؛ مجری طرح، علی‌سام صادقی و میلاد کلینی؛ دستیاران کارگردان، مرضیه نادری؛ دستیار و برنامه‌ریز، نرگس اعلایی؛ منشی صحنه، حسام قربانی؛ آهنگساز و خواننده، پریچهر نظامی؛ طراح پوستر و بروشور، کامبیز معماری و سعید موذنی؛ طراحان گریم، هادی شعبان؛ طراح نور، حسین یکپایی و مجید یکپایی؛ دستیاران صحنه، عوامل اجرایی پروژه را تشکیل می‌دهند.

 نمایش «سِرّسُرخ» طی روزهای هفتم تا بیست‌وششم تیرماه ساعت ۱۹:۴۵ در کارگاه نمایش مجموعهٔ تئاترشهر روی صحنه می‌رود و تماشاگران می‌توانند برای خرید بلیت به سامانه‌های «گیشه تئاتر» و «تیوال» مراجعه نمایند.

 


ارسال دیدگاه
captcha