کمپین طراح دانمارکی برای نمایش تأثیر مصرفگرایی بر محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از ایرانادز، کمپین «هزینه پنهان» (The Hidden Cost) که توسط طراح دانمارکی؛ نیکولای لیکه ویبورگ برای WWF دانمارک که یک سازمان غیرانتفاعی است و مانند سایر شاخههای WWF در سراسر جهان، به حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی میپردازد، طراحی شده است، نمونهای برجسته از استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی در آگاهیبخشی زیستمحیطی است.
این کمپین با بهرهگیری از ChatGPT و ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی، مجموعهای از تصاویر تأثیرگذار را خلق کرده است که ارتباط مستقیم بین کالاهای مصرفی روزمره و تخریب زیستگاههای حیوانات را به تصویر میکشد.
ویبورگ با استفاده از ChatGPT و بدون نیاز به ابزارهای طراحی خارجی یا ویرایش انسانی، توانسته است کمپینی کامل از ایده تا تصویر را ایجاد کند. این رویکرد نشاندهنده تواناییهای روبهرشد هوش مصنوعی در فرآیندهای خلاقانه و روایتپردازی است.
هدف این کمپین، نشان دادن تأثیرات پنهان مصرفگرایی بر محیط زیست است. تصاویر طراحیشده، مانند جگوار درون فنجانِ قهوه یا لاکپشت گیرافتاده در قوطی تن ماهی، بهطور نمادین نشان میدهند که چگونه تولید و مصرف محصولات رایج میتواند به تخریب زیستگاههای حیوانات منجر شود.