تفاهمنامه ساخت مدرسه دوازده کلاسه در شهرستان چهاردانگه امضا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از روابط عمومی جامعه خیرین مدرسهساز کشور، پیرو اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش استان و جامعه خیرین مدرسهساز در مهرماه سال جاری، تفاهمنامه ساخت و تکمیل مدرسه دوازده کلاسه در شهرستان چهاردانگه (واقع در استان تهران) میان مؤسسه خیریه «نیکگامان جمشید» و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران امضا شد.
امضای این تفاهمنامه پیرو تفاهم شفاهی دکتر اشکان تقیپور، مدیرعامل مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید و عضو هیئتمدیره مجمع خیرین کشور و دکتر زارع، مدیر کل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مراسم افتتاح هشتادوششمین مدرسه مؤسسه خیریه نیکگامان در شهرستان بهارستان استان تهران با حضور دکتر خانمحمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دکتر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور صورت پذیرفت.
دکتر اشکان تقیپور، چهره ماندگار مدرسهسازی کشور در سال ۱۳۹۹، پیش از امضای این تفاهمنامه که با تأیید هیئتمدیره مؤسسه و با حضور مسئولان اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در دفتر مرکزی مؤسسه خیریه نیکگامان صورت گرفت درباره ساخت و تکمیل مدارس کشور گفت: تکمیل مدارس بزرگ و پروژههای نیمهکاره و تکمیلنشده آموزشی اعم از هنرستان، دبیرستان و مدارس ابتدایی از اولویتهای جدی مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید است که بر انجام آن تاکید دارد. امید به افتتاح یکصدمین مدرسه مؤسسه نیکگامان در سال جاری تحصیلی بیانگر این نگاه و استراتژی مؤسسه است.
معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور افزود: مدرسهسازی و لزوم دانشافزایی و مهارتآموزی و توانمندسازی از اهداف اصلی مؤسسه خیریه نیکگامان جمشید است.
سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی؛ چهار هدف اصلی «نیکگامان»
این عضو هیئتمدیره شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه ادامه داد: سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی در سطح کلان، چهار هدف عمده مؤسسه خیریه نیکگامان است که در سالهای اخیر در حوزه آموزش و توانمندسازی علاوه بر راهاندازی کارگاههای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده و فرزندان مددجوی سازمان بهزیستی در حوزه مدرسهسازی نیز تاکید و تمرکز خود را به ساخت، تکمیل و تجهیز هنرستانهای فنی و حرفهای معطوف کردهایم تا فرزندان عزیزمان سریعتر مراحل مهارتآموزی و توانمندشدن در رشته مورد نظر خود و امکان اشتغال پس از فارغالتحصیلی از هنرستان البته با امکان ادامه تحصیل بعدی در مدارج بالاتر دانشگاهی در رشته خود را توأمان در سرتاسر کشور داشته باشند.
وی افزود: در امور اجتماعی توسعه پایدار و توسعه متوازن شرط موفقیت است و قطعاً بخش مهمی از توسعه اجتماعی با نگاه واقعی و آکادمیک مبتنی بر آمار و شاخصها در حوزههای مختلف کاهش آسیبهای اجتماعی، سلامت، آموزش، توانمندسازی و اشتغال فرزندانمان امکانپذیر است.