27 آذر 1402
درخواست جمعی از محققان و پژوهشگران تعلیم و تربیت از خیرین
گروهی از محققان، کارشناسان، مدیران، معلمان و کنشگرانِ حوزۀ تعلیم و تربیت در ایران، ضمن بیان پیشنهادات بنیادین خود برای تحول در آموزش و پرورش، از خیرین خواستند در کنار مدرسه‌سازی، در حوزه‌های متنوع‌تری همچون پژوهش، ساخت و تجهیز کتابخانه برای مدارس و تولید و تهیۀ محتواها و نرم‌افزارهای آموزشی و یادگیری مشارکت داشته باشند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، گروهی از محققان، کارشناسان، مدیران، معلمان و کنشگرانِ حوزۀ تعلیم و تربیت در ایران در گزارشی با عنوان «گزارش هم‌اندیشی محققان حوزه تعلیم و تربیت در مورد مسائل آموزش و پروش ایران» که 26 آذرماه در شبکه شرق منتشر شده است، پیشنهاداتی بنیادین برای بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در کشور مطرح کرده‌اند. 

 یکی از این پیشنهادات که مرتبط با امور خیر است و حائز اهمیت به نظر می‌رسد، پیشنهاد ورود خیرین به عرصه‌های نرم‌افزاری و محتوایی آموزش و پرورش است، چراکه تاکنون صرفاً ساخت مدرسه و بنای فیزیکی در اولویت خیرین بوده است.

 در این بیانیه با تأکید بر لزوم «سرمایه‌گذاری متنوع‌تر» از سوی خیرین آمده است: افراد و گروه‌ها و سازمان‌های نیکوکاری که تاکنون مدارس زیادی به همت و سرمایۀ آنان ساخته شده است، می‌توانند بخشی از توجه و سرمایۀ خود را در پژوهش، تولید و تهیۀ محتواها و نرم‌افزارهای آموزشی و یادگیری، ساخت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم و آماده‌سازی معلمان برای یادگیری شیوه‌های نوین و آموزش‌های آزاد کودکان و نوجوانان مناطق محروم در رشته‌های گوناگون و دانش‌های جدید صرف کنند.


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...