به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، برگزاری جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری و مشارکت حدود دو هزار مؤسسه در آن، که لازمه آن ارائه اطلاعات دقیق و حساس مؤسسات خیریه بود، حاکی از آن است که امروز در جایجای این کشور مؤسسات خیریه فراوانی وجود دارند که براساس دغدغه ملی و اجتماعی خود به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت اقدام به مشارکت در حل مسائل اجتماعی کشور کردهاند.
اما برخی خیرین معتقدند علیرغم این همت بزرگ، امروزه توسط برخی رسانهها و همچنین در برخی تولیدات هنری از فعالیت مؤسسات خیریه تصویر مخدوشی به جامعه ارائه میشود و تاکنون در این زمینه هیچگونه اعتراضی نشده است. حال آنکه، خلق تصویری درست از مؤسسات خیریه و فعالیتهای داوطلبانه در جامعه در کنار معرفی الگوهای موفق از این مؤسسات، نیازمند نقشآفرینی مؤثر اهالی هنر و رسانه در این زمینه است.
بر همین اساس، جمعی از مؤسسات خیریه، تشکلهای اجتماعی، فعالان اجتماعی، نیکوکاران و خیرین کارزاری را راهاندازی و در این زمینه از رئیس جمهور اقدام به مطالبهگری کردهاند.
این کارزار با هشتگ #روایت_درست_خیریه به راه افتاده و علاقهمندان میتوانند از طریق این لینک در آن شرک کنند.
دیدگاههای بازدیدکنندگان
ناشناس
به عنوان کسی که ۵ سال است مدیریت موسسه خیریه را به عهده دارم می گویم: اولا باید از شفاف سازی عملکرد زشت خیریهها اتفاقا از طریق رسانه های تصویری مختلف دفاع کرد نه اینکه علیه آن کارزار راه انداخت. مثل سریال های تلویزیونی نشید که وقتی به برخی عملکرد پزشکان توجه می کنند فورا اعتراض می کنند وا محمدا!،...رسانه وظیفه تصویرسازی دارد نه قضاوت... ثانیا، اگر نقصی هست در ارایه عملکرد مفید خیریه هاست که هیچ کجا نسبت به آن توجه نشده. کمیته امداد در پدیش ها کمک ها رو جمع اوری میکنه تیزر مخصوص هم میره اما دریغ از ارایه گزارش بعدی که اینها کجا هزینه شد؟
پیشنهاد میکنم به جای کارزار مخالفت، فراخوان اعلام تجربه های مثبت و مفید از کار خیر بدید ... ذکر فضیلت ها اعتمادسازی می کند نه اصرار بر تبرئه شدن...