به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت صبح یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ در نشست مشترک با اعضای هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسهساز شهر تهران در محل ساختمان ریاست جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش خیرین مدرسهساز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران و دیگر نقاط کشور، خیرین را حامی نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و گفت: خیرین علاوه بر مدرسهسازی در ساخت فرهنگ جامعه نیز نقش اساسی دارند.
وی مشارکت آحاد مختلف بدنه اجتماعی کشورمان را در حوزه امور داوطلبانه و به ویژه امور خیر آموزشی، بیانگر مسئولیتپذیری اجتماعی دانست و بر تسهیل روندهای موجود در این حوزه تاکید کرد.
سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت رفع موانع پیش روی فعالیتهای نیکوکاران مدرسهساز گفت: من خادم خیرین هستم و با تمام وجود برای حل مسائل این حوزه تلاش خواهم کرد.
در ادامه محمدرضا قربانی؛ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسهساز شهر تهران از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران گزارشی را ارائه کرد و گفت: سرانه فضاهای آموزشی پایتخت از سرانه میانگین کشور حدود ۶/۱ متر مربع پایینتر و تراکم کلاسی در تهران حدود ۱۰ نفر شلوغتر از کشور است. رفع مشکل کمبود مدرسه در پایتخت مستلزم مشارکت خیرین و همکاریهای مستمر بخش دولتی است.
وی به «طرح تشکیل انجمن اولیای حامیان مدارس» و تشکیل «باشگاه دانشآموزان خیّر شهر تهران» به عنوان نمونهای از طرحهای فرهنگی حوزه خیرین مدرسه ساز اشاره کرد.
در این جلسه علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تعامل، همکاری و تکریم خیرین را از جمله اولویتهای این اداره کل طی سه سال اخیر دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.
در ادامه اکبر ابراهیمی مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسهساز، تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی را یادآوری نمود و گفت: خیرین برای تکمیل این طرحهای نیمه تمام آمادگی دارند.
نعمت بنیآدم؛ رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در ادامه، ساخت و توسعه مدارس در منطقه ۲۲ شهر تهران را حائز اهمیت دانست و گفت: خیرین علاقمند به ساخت مدرسه در منطقه ۲۲ هستند.
همچنین در این جلسه آقایان رضا گلنراقی، کاظم دلیلی، جعفر شریعتی و محمود زاهدیراد از دیگر اعضای مجمع خیرین مدرسهساز شهر تهران در خصوص مشکلات فضاهای آموزشی در شهر تهران نکاتی را مطرح نمودند و در نهایت مقرر شد؛ برای رفع مهمترین مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی در شهر تهران که شامل کمبود زمین، فرسودگی مدارس و تراکم بالای دانشآموزی است، تصمیمات و پیگیری های لازم به عمل آید.
دیدگاه خود را بنویسید