12 خرداد 1403
«پیکسل»؛ پروژه‌ای که صنعت گِیم را با خیریه‌ها پیوند می‌دهد
تیمی از دانشجویان دانشگاه‌ شفیلد در انگلستان پروژه‌ای را تحت عنوان «پیکسل» راه‌اندازی کرده‌اند که در آن بازی‌های مخصوص موبایل را با هدف کمک به خیریه‌ها تولید می‌کنند و می‌خواهند الهام‌بخش کسانی باشند که به‌‌دنبال چنین اهداف بشردوستانه‌ای هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، گروهی از دانشجویان دانشگاه «شفیلد» در انگلستان، شکل جدیدی از بازی‌های موبایل را با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌های بریتانیا طراحی و تولید کرده‌اند. این پروژه با عنوان «پیکسل» توسط دو دانشجوی علوم کامپیوتر آغاز شد. پروژه پیکسل که بازی‌های دوبُعدی را برای دستگاه‌های تلفن همراه می‌سازد به‌زودی از فروشگا‌های برنامه‎‌های اپل و گوگل در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. آن‌ها متعهد شده‌اند که همۀ درآمد خود را با اهداف خیرخواهانه به خیریه‌ها اهدا کنند.

 «نجاز نبهان»؛ دانشجوی بین‌المللی از سریلانکا و یکی از بنیان‌گذاران پروژه پیکسل می‌گوید: «ما پروژه پیکسل را شروع کردیم؛ زیرا می‌خواستیم از طریق بازی تأثیر مثبتی بر جهان بگذاریم. ما می‌دانیم که بازی بخشی از زندگی بسیاری از افراد است، چه افرادی که به طور معمولی با تلفن خود بازی می‌کنند و چه افرادی که رقابتی‌تر بازی می‌کنند؛ بنابراین ما می‌خواستیم برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای امور خیریه از این موضوع استفاده کنیم. دانشجویان زیادی هستند که بازی‌های ویدیویی می‌سازند. این یک رشته رایج است، اما ما تیمی به این بزرگی را در هیچ دانشگاهی ندیده‌ایم که برای خیریه بازی بسازند.»

 بیش از 25 دانشجو که همگی در رشته‌های مختلف هنر، علوم انسانی، مهندسی، علوم تجربی و علوم اجتماعی تحصیل می‌کنند، به ابتکار دو دوست دور هم جمع شدند و اکنون بازی‌های موبایل به نفع خیریه تولید می‌کنند. از برنامه‌نویسی، تولید صدا و طراحی گرافیک گرفته تا داستان‌نویسی، خلق شخصیت و بازاریابی،  همه محصولات این دانشجویان است. اکنون دانشجویان شفیلد برای انتشار دو بازی اول خود آماده می‌شوند و امیدوارند پروژه پیکسل بتواند الهام‌بخش دیگرانی باشد که به‌دنبال ورود به صنعت بازی موبایل و در عین‌حال جمع‌آوری پول برای اهداف خیریه هستند.

 دانشجویان، تیم‌های مختلفی ایجاد کرده‌اند که در زمینه‌های مختلف توسعۀ بازی فعالیت می‌کنند. دانشجویانی که در این پروژه کار می‌کنند هیچ‌گونه تجربه قبلی در تولید بازی‌های موبایل ندارند، اما به‌ واسطه علاقه خود به بازی، از استعداد و تمایل خود در صنعت بازی‌های ویدیویی براساس مهارت‌ها و رشته تحصیلی خود برای یادگیری نحوه توسعه بازی‌ها استفاده می‌کنند. این تیم در حال حاضر دو بازی «کالر دش» (Color Dash) و «فلایت فرنزی» (Flight Frenzy) را با تِم دویدن طراحی کرده‌اند. در این دو بازی، بازیکن باید در حالی که دائماً در حال حرکت است از موانع عبور کند و تا زمانی که ممکن است زنده بماند.

 «عامر علی»؛ دانشجوی هندی و یکی دیگر از بنیان‌گذاران پروژه پیکسل می‌گوید: «با توسعه پروژه، ما به‌ سرعت متوجه شدیم که بسیاری از دانشجویان از سراسر دانشگاه شفیلد که در انواع رشته‌های تحصیلی درس می‌خوانند، علاقه زیادی به بازی دارند و می‌خواهند در این صنعت کار کنند، اما مطمئن نیستند که چگونه یا از کجا شروع کنند. پروژه پیکسل به همه ما این فرصت را داد که با هم درباره توسعه بازی بیاموزیم و اولین قدم‌های خود را در این صنعت برداریم و در عین حال کار خوبی برای جامعه انجام دهیم. ما دوست داریم الهام‌بخش دانشجویان دانشگاه‌های دیگر باشیم و این را به یک جنبش جهانی تبدیل کنیم. همه افراد در پروژه پیکسل نشان داده‌اند که مهم نیست در چه مقطعی تحصیل می‌کنید و یا چیزی در مورد توسعه بازی می‌دانید یا خیر، بلکه اگر به یادگیری اشتیاق و تمایل داشته باشید، شانس فعالیت دارید.»

 چیزی که پروژه پیکسل را از دیگر بازی‌سازان متمایز می‌کند، تعهد آن‌‌ها به مسئولیت اجتماعی است. پروژه پیکسل، با اهدای تمام درآمد خود به خیریه، از این پلتفرم برای حمایت از اهداف مهم و ایجاد تغییرات مثبت در جهان استفاده می‌کند. این مدل کسب‌وکارِ منحصر به‌ فرد به بازیکنان اجازه می‌دهد از بازی‌ها لذت ببرند و در عین حال به هدفی بزرگتر از خودشان کمک کنند. در نهایت، تعهد پروژه پیکسل به مسئولیت اجتماعی نشان می‌دهد که چگونه مشاغل می‌توانند از منابع خود برای بهبود جامعه استفاده کنند.

منبع:

  1. سایت دانشگاه شفیلد


لطفا به این مطلب امتیاز دهید
Copied!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...