به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، جواد روحانی؛ رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: رتبه اول کشوری در پوشش تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه (پوشش ۱۰ درصد از جمعیت دانشآموزان با نیازهای ویژه کشور)، ارزیابی بیش از ۱۶۰ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال ۱۴۰۲ با دارا بودن بیشترین آمار سنجش در کشور از جمله افتخارات آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی است.
روحانی توسعه فضای آموزشی استاندارد به میزان ۷۰ کلاس درس و افزایش ۳۲۰۰ متر مربع در استان را از اقدامات جدید این حوزه دانست و افزود: افتتاح سه کلاس درس تربیت بدنی در راستای توسعه فضاهای ورزشی و توجه به ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی برای اولینبار در خراسان رضوی و تأسیس سه اتاق چندحسی ویژه دانشآموزان طیف اوتیسم و چندمعلولیتی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در راستای کیفیتبخشی به آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه از دیگر اقدامات است.
روحانی گفت: میزبان بیش از دو هزار و 500 دانشآموز و همکار در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی کشور در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بودهایم. همچنین ۱۶۰ مقام کشوری توسط دانشآموزان و همکاران در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و جشنوارههای علمی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کسب شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در ادامه افزود: برگزاری اولین اردوی دانشآموزان با نیازهای ویژه زیارتاولی استان و کشور با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از اقدامات مهم دیگر ما برای دانشآموزان با نیازهای ویژه از سراسر کشور بود.
وی گفت: ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و چشمپزشکی به بیش از دو هزار دانشآموز با نیاز ویژه، با همکاری بنیاد خیریه «نوآوران سلامت» شمال شرق کشور برای اولینبار در استان، از خدمترسانیهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی است.
روحانی افزود: استانداردسازی فضاهای آموزشی برای دانشآموزان با نیازهای خاص از مهمترین چالشهای ما محسوب میشود. البته توسعه ۱۲ درصدی رشتههای مهارتی در هنرستانهای کاردانش خاص استان با اولویت مناطق محروم و کمبرخوردار و جذب ۷۰ نیروی توانبخشی کاردرمان و گفتاردرمان در رسته مربی امور آموزشی معلولان بعد از گذشت دو دهه در استان از جمله مسائلی است که در آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی رقم خورده است.
وی با اشاره به ایجاد اولین چمن مصنوعی در دبیرستان متوسطه فنی حرفهای آفرینش گفت: دغدغه ما برای دانشآموزان معلول بعد از اتمام تحصیلاتشان است؛ لذا تلاش داریم این دانشآموزان بیشتر به سمت رشتههای مهارتی بروند تا ایجاد اشتغال، کارآفرینی و کسب درآمد داشته باشند.
دیدگاه خود را بنویسید